Las publicaciones en el Repositorio Digital de Fundación Ceibal se realizan bajo licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visite Creative Commons.
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.rights.license | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) | es_ES |
dc.contributor.author | KAISER, DJ | |
dc.date.accessioned | 2018-07-09T12:59:51Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-28T19:26:28Z | - |
dc.date.available | 2018-07-09T12:59:51Z | |
dc.date.available | 2020-10-28T19:26:28Z | - |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Kaiser, D. (2017). English language teaching in Uruguay. World Englishes, 36(4), 744–759. https://doi.org/10.1111/weng.12261 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://digital.fundacionceibal.edu.uy/jspui/handle/123456789/239 | - |
dc.description | Ceibal in English | es_ES |
dc.description | English Language Teaching | es_ES |
dc.description | Uruguay | es_ES |
dc.description | Ceibal en inglés | es_ES |
dc.description | Enseñanza de inglés | es_ES |
dc.description | Uruguay | es_ES |
dc.description.abstract | Uruguay is quickly emerging as one of the most innovative countries in the field of English Language Teaching (ELT) by delivering thousands of lessons weekly in public schools via interactive videoconference in a project called Ceibal en Inglés. This article provides a comprehensive look at the history of ELT practices in Uruguay that both necessitated this bold approach and provided the infrastructure to implement it nationally. Special focus is paid to the public school system with historical changes in ELT and teacher preparation. This overview article discusses the many challenges faced in ‘democratizing’ English language instruction in Uruguay and the new practices, policies, and proposals that support this new national objective. | es_ES |
dc.format.extent | 34p | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | World Englishes Journal | es_ES |
dc.relation.ispartof | World Englishes, 36(4), 744–759. https://doi.org/10.1111/weng.12261 | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Vol 4 | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Nº 36 | es_ES |
dc.rights | Acceso abierto | es_ES |
dc.subject | EXPERIENCIA DOCENTE | es_ES |
dc.subject | FORMACIÓN DOCENTE EN INGLÉS | es_ES |
dc.subject | ENSEÑANZA DE IDIOMAS | es_ES |
dc.title | English Language Teaching in Uruguay | es_ES |
dc.type | Artículo original | es_ES |
dc.description.researchline | Recursos y plataformas | es_ES |
dc.description.researchline | Nuevas formas de conocer, aprender, enseñar y evaluar | es_ES |
dc.type.version | Publicado | es_ES |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1111/weng.12261 | |
Aparece en las colecciones: | Colección Fundación Ceibal |
Documentos adjuntos:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Kaiser (2017) ELT in Uruguay.pdf | 249.06 kB | Adobe PDF | Abrir |