Fecha de publicación | Título | Autor(es) |
dic-2020 | Plan Ceibal 2020: Education innovation challenges in Uruguay | MUÑOZ, Mariela; RIPANI, María Florencia |
dic-2020 | Plan Ceibal 2020: Desafíos de innovación educativa en Uruguay | FOLGAR, Leandro; BARONI, Gonzalo; VAILLANT, Denise; VIERA DUARTE, Patricia; ARIM, Rodrigo; RIPANI, María Florencia, et al |
jun-2020 | Uruguay: integrar las tecnologías de la información y las comunicaciones en la educación | ZUCCHETTI, Alessia; COBO, Cristóbal; MONTALDO, Mariana |
nov-2020 | + Aprendizajes. Un nuevo escenario educativo: los desafíos del COVID-19 y la transición hacia una educación combinada | Fundación Ceibal; GOTTLIEB, Camila |
sep-2019 | + Aprendizajes: Uso de datos y nuevas evaluaciones | Fundación Ceibal; GOTTLIEB, Camila |
mar-2019 | Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies | COBO, Cristóbal; ZUCCHETTI, Alessia; KASS-HANNA, Josephine; LYONS, Angela |
mar-2019 | Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations | COBO, Cristóbal; KASS-HANNA, Josephine; ZUCCHETTI, Alessia; LYONS, Angela |
18-oct-2018 | ¿Qué sabemos sobre Ciudadanía Digital en México? | MORAVEC, John; DOCCETTI, Sofía |
dic-2018 | TECNOLOGÍAS DIGITALES Y APRENDIZAJES VISIBLES | LAMSCHTEIN, Susana; GARCÍA, Sofía |
dic-2018 | El desarrollo de la competencia digital docente durante la formación del profesorado | SILVA QUIROZ, Juan; LÁZARO, José Luis; MIRANDA ARREDONDO, Paloma; CANALES REYES, Roberto |
6-oct-2018 | Computers and students’ achievement: An analysis of the One Laptop per Child program in Catalonia | MORA, Toni; ESCARDÍBUL, Josep-Oriol; DI PIETRO, Giorgio |
nov-2018 | + Aprendizajes: Herramientas para pensar y resolver problemas | Fundación Ceibal |
jul-2017 | Dossier 1st EdTech Winter School “Emerging trends and new horizons in the study of education and technology” | ZUCCHETTI, Alessia; RIVERA VARGAS, Pablo; MIÑO-PUIGCERCÓS, Raquel; MUNIZ, Serrana; GONZÁLEZ, Alejo; HERSHKOVITZ, Arnon, et al |
2016 | A Data Protection Framework for Learning Analytics | CORMACK, Andrew Nicholas |
31-mar-2016 | Regulating 'Big Data Education' in Europe: Lessons Learned from the US | HAR CARMEL, Yoni |
nov-2012 | Legal, Risk and Ethical Aspects of Analytics in Higher Education | KAY, David; KORN, Naomi; OPPENHEIM, Charles |
2011 | El modelo CEIBAL. Nuevas tendencias para el aprendizaje | BÁEZ SUS, Mónica; BONGIOVANNI, Pablo; CASTRILLEJO, Diego; GARCÍA, José Miguel; LEAL, Diego; LEVIS, Diego, et al |
2013 | Aprendizaje abierto y aprendizaje flexible. Más allá de formatos y espacios tradicionales | ALONSO, Nicolás; BAILÓN, Martina; BROVETTO, Claudia A; CABOT ECHEVARRÍA, Andrea; DURQUET, Adriana; GAIRÍN SALLÁN, Joaquín, et al |
2018 | Analíticas de aprendizaje para el sur global | GASEVIC, Dragan; PRINSLOO, Paul; CHEN, Bodong; FAN, Yizhou; RODRIGO, Ma. Mercedes; COBO, Cristóbal, et al |
21-ago-2018 | Ethical governance is essential to building trust in robotics and artificial intelligence systems | WINFIELD, Alan F. T.; JIROTKA, Marina |