Las publicaciones en el Repositorio Digital de Fundación Ceibal se realizan bajo licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visite Creative Commons.

Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)es_ES
dc.contributor.authorDE MELO, Gioia
dc.contributor.authorMACHADO, Alina
dc.contributor.authorMIRANDA, Alfonso
dc.date.accessioned2017-01-26T18:39:35Z
dc.date.accessioned2020-10-28T19:26:02Z-
dc.date.available2017-01-26T18:39:35Z
dc.date.available2020-10-28T19:26:02Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://digital.fundacionceibal.edu.uy/jspui/handle/123456789/181-
dc.descriptionTechnologyes_ES
dc.descriptioneducationes_ES
dc.descriptionimpact evaluationes_ES
dc.descriptiontecnologíaes_ES
dc.descriptioneducaciónes_ES
dc.descriptionevaluación de impactoes_ES
dc.description.abstractWe present evidence on the impact on students´ math and reading scores of one of the largest deployments of a One Laptop Per Child program and the only one implemented at a national scale: Plan Ceibal in Uruguay. We have the exact date of laptop delivery for every student in the sample. This gives us the ability to use a continuous treatment, where days of exposure are used as a treatment intensity measure. We use a difference-in difference strategy including fixed effects at the individual level and identify the effect of the program net of potential heterogeneity in the rate schools located in Montevideo and the rest of Uruguay gain improvements on student’s achievement over time in the absence of the OLPC program. Our results suggest that in the first two years of its implementation the program had no effects on math and reading scores.es_ES
dc.format.extent31 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.relation.ispartofRevista el Trimestre Económico, Ciudad de México, Méxicoes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA EDUCATIVAes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN Y TECNOLOGÍAes_ES
dc.subjectEVALUACIÓNes_ES
dc.subjectEVALUACIÓN EDUCATIVAes_ES
dc.titleThe Impact of a One Laptop per Child Program on Learning: Evidence from Uruguayes_ES
dc.typeArtículo originales_ES
dc.description.researchlineUsos sociales de las TIC y cultura digitales_ES
dc.description.researchlineLogros ampliados en el aprendizajees_ES
dc.type.versionAceptadoes_ES
Aparece en las colecciones: Colección Fundación Ceibal

Documentos adjuntos:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
The impact of a One Laptop per Child Program_final (3).pdf275.37 kBAdobe PDFAbrir
Recomendar esta publicación
Registro Dublin Core del ítem